Investigation of Effective Factors on Export Marketing of Hand Made Carpets

Authors

1 Master of public Administration, Vali–e-Asr University of Rafsanjan Branch

2 Master of public Administration, Payam –e– Noor University Sirjan Branch

3 Master of public Administration, Payam –e– Noor University Rafsanjan Branch

4 Student of Industrial Management of Vail –e- Asr university of Rafsanjan

Abstract

In order to assist the development of exporting and export marketing of handmade carpet, four factors including management, environment, strategy and marketing mix were studied and researched as the most important effective on hand made carpet in Kerman province .In data collecting process, a questionnaire containing 39 questions determining the four factors mentioned was available for exporters , importers and those concerned in chamber o commerce  and carpet company and all those who were somehow familiar with the issue. The results of the research indicate a significant relationship among the four mentioned factors and export marketing. So there is a significant difference between the existing situation and optimal situation which shows disorders in existing carpet export marketing. 70 questionnaires were distributed among statistical samples of which 39 were completed, collected and analyzed. Priority of these factors is: strategy, management, environment factors and export marketing mix of handmade carpet of Iran.                                          

Keywords


- الوداری، حسن، (1384)، بازاریابی و مدیریت بازار، چ دوم‌، انتشارات دانشگاه پیام نور، کاتلر، فیلیپ و گری آرمسترانگ، (1385)، اصول بازاریابی ، ترجمه  بهمن فروزنده، چ هفتم، نشر آموخته.
- دفت، (1381)، مبانی تئوری و طراحی سازمان، مترجم: علی پارسائیان و محمد اعرابی، چ دوم، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- دنیادیده، (1379)، علی؛ بررسی علل سقوط ارزش اقتصادی فرش دستباف ایران در بازارهای اروپا،مرکز تحقیقات فرش دستباف ایران.
- کاتلر، فیلیپ،(1382)، مدیریت بازاریابی، تجزیه و تحلیل، برنامه­ریزی، اجرا و کنترل، مترجم: بهمن فروزنده، انتشارات آتروپات.
- کاتلر، (1379)، فیلیپ و گری آرمسترانگ، اصول بازاریابی، مترجم: علی پارسائیان، انتشارات ادبستان.
- ونوس، داور  و همکاران، (1385 )،  تحقیقات بازاریابی : نگرشی کاربردی، انتشارات سمت یاوری، حسین، (1373)، نگاهی به قابلیتهای فرش دستباف از  نظر ایجاد اشتغال مولد و درآمد،  مجله تعاون، شماره 35، ص 14 تا 17.
- Anderson, E, Day GS , Ranga VK (1997)," Strategic channel design". Sloan Manage Review ; 38: 59-69 (summer).
- Cho, S., Baek, S., & Kim, J. (2007), Exploring artificial intelligence based data fusion for conjoint analysis. Expert systems with Applications, 32 (1), 1-11.
-Czinkota MR, Ronkainen IA.(1998) International marketing forth worth , TX: The Dryden Press.
- Jaworksi BJ, Kohli Ak (1993). Market orientation, antecedents and consequences J Mark; 57(3): 53-70 [July].
- Maurer and Liu, (2007), Developing effective e-recruiting websites: Insights for managers from marketers, Business Horizons 50 (4)(2007), PP. (305-314).
- Rust Roland T, Thompson Debora V (2006). How does marketing strategy change in a service- based world? The service- dominant Logic of Marketing. Armonk, NY: M.E. sharpe.
- Vargo Stephenl, Lusch Robert F.(2004), Evolving to a new dominant Logic for marketing. J Mark; 68 (1): 1-17.