آشناگر، سمانه؛ ضیائی، فرشید؛ جلیلیان، سیدمهرداد؛ آشناگر، ایلناز و شعبانی، ایمان (1391). تعیین نسبتهای واکنشپذیری با استفاده از روشهای خارج مسیر (روشهای معمولی و تعمیمیافته حداقل مربعات خطی) و در مسیر. بسپارش، 2(3)، 53-37.
امیری، علی نقی؛ جعفری، سیدمحمدباقر و حسینی ابوعلی، معصومه (1395). بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش تجارتالکترونیکی در بخش کشاورزی ایران. مدیریت فرهنگ سازمانی، 14(2)، 565-541.
حاجی کریمی، عباسعلی و عزیزی، شهریار (1387). مدل عوامل مؤثر بر بهکارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک. مجله پژوهشنامه بازرگانی، 12(48)، 229-191.
حاجی کریمی، عباسعلی؛ عزیزی، شهریار و اخوان خرازیان، مریم (1388). طراحی الگوی عوامل مؤثر بر بهکارگیری تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک و متوسط (SMEs). مجله دانش و توسعه، 16(27)، 78-51.
حاجی هاشمی، زهرا؛ سعدی، حشمتالله و صنایعی، علی (1395). عوامل مؤثر بر پذیرش تجارتالکترونیک در شرکتهای تعاونی کشاورزی و ادارات تعاون. تعاون کشاورزی، 5(20)، 140-113.
حنفیزاده، پیام و رضایی، مهرداد (1389). تجارتالکترونیکی: تعاریف، موانع و راهکارها. تهران، ترمه، چاپ سوم.
خرمی، شهروز؛ راحلی، حسین؛ بایزید، دنیا (1399). شناسایی و دستهبندی عوامل مؤثر بر رونق تجارتالکترونیک برای محصولات کشاورزی با تأکید بر پایداری کشاورزی. دانش کشاورزی و تولید پایدار، 30(3)، 266-253.
دلافروز، نرگس؛ تقوی، امیرعلی؛ قاسمی، علی و جعفری، سیامک (1398). شناسایی عوامل تأثیرگذار بر توسعه تجارتالکترونیک با تأکید بر نقش شبکههای اجتماعی. مدیریت کسب و کار، 11(43)، 87-70.
علیپور، مهرداد؛ بدیعی، حسین و میرکاظمی، سیدمحمدعلی (1391). بررسی موانع بهکارگیری تجارتالکترونیکی درSMEها و اولویتبندی این موانع با استفاده از روش AHP (مورد مطالعه: شهرکهای صنعتی استان گیلان). مطالعات کمی در مدیریت، 3(1)، 38-21.
مهرگان، نادر و دلیری، حسن (1389). کاربرد استاتا در آمار و اقتصاد سنجی. چاپ اول، تهران، نورعلم و دانشکده علوم اقتصادی.
نجاتی، مهدی و اکبری فرد، حسین (1397). ارزیابی اثرات سرریز تکنولوژی حاصل از صادرات بر بهرهوری کل عوامل تولید در بخش صنعت: مورد ایران. اقتصاد و تجارت نوین، 13(1)، 166-141.
References
Alipour, M., Badiee, H., & Mirkazemi, S.M.A. (2012). Investigating barriers to using e-commerce in SMEs and prioritizing these barriers using AHP method (Case study: Industrial towns of Guilan province). Quantitative Studies in Management, 3(1), 38-21 [In Persian].
Alsaad, A., & Taamneh, A. (2019). The effect of international pressures on the cross-national diffusion of business-to-business e-commerce. Journal Technology in Society, 59, 101-158.
Amiri, A., Jafari, S., & Aboali, M. (2016). Factors Influencing the Adoption of E-Commerce in the Iranian Agricultural Sector. Organizational Culture Management, 14(2), 541-565 [In Persian].
Apăvăloaie, E.I. (2014). The impact of the internet on the business environment. Procedia Economics and Finance, 15, 951-958.
Ashnagar, S., Ziyai, F., Jaliliyan, S., Ashnagar, I., & Shabani, I. (2012). Determination of reactivity ratios by using off line (ordinary and generalized least square methods) and on line. Basparesh, 2(3), 37-53 [In Persian].
Boateng, R., Heeks, R., Molla, A., & Hinson, R. (2011). Advancing e-commerce beyond readiness in a developing country: experiences of Ghanaian firms. Journal of Electronic Commerce in Organizations (JECO), 9(1), 1-16.
Coviello, N.E., & Munro, H.J. (1995). Growing the entrepreneurial firm. European Journal of Marketing, 29(7), 49–61.
Delafroz, N., Taghvi, A.A., Ghasemi, A., & Jafari, S. (2019). Identify the factors affecting the development of e-commerce with emphasis on the role of social networks. Journal of Business Management, 11(43), 70-87.
DiMaggio. P., & Powell, W. (1983). The iron cage revisited: institutional isomorphism and collective rationality in organizational fields. American Sociological Review, 48(2), 147–160.
Dong, S., Xu, S.X., & Zhu, K.X. (2009). Information technology in supply chains: the value of ITenabled resources under competition. Information Systems Research, 20(1), 18–32.
Gomez-Herrera, E., Martens, B., & Turlea, G. (2014).The drivers and impediments for crossborder e-commerce in the EU. Information Economics and Policy, 28, 83–96.
Guler, I., Guillén, M.F., & Macpherson, J.M. (2002). Global competition, institutions, and the diffusion of organizational practices: The international spread of ISO 9000 quality certificates. Administrative Science Quarterly, 47(2), 207-232.
Haji Hashemi, Z., Saadi, H., & Sanaei, A. (2017). Factors affecting e-commerce adoption in agricultural cooperative’s firms and offices. Co-Operation and Agriculture, 5(20), 113-140 [In Persian].
Haji Karimi, A.A., & Azizi, Sh. (2008). Model of factors affecting the use of e-commerce in small companies. Iraninan Jouornal of Trade Studies, 12(48), 229-191 [In Persian].
Haji Karimi, A.A., Azizi, Sh., & Akhavan Kharazian, M. (2009). Designing a model of factors affecting the use of e-commerce in small and medium enterprises (SMEs). Journal of Knowledge and Development, 16(27), 78-51 [In Persian].
Hanafizadeh, P., & Rezaei, M. (2010). E-Commerce: Definitions, barriers and solutions. Tehran, Termeh, third edition [In Persian].
Henisz, W.J., Zelner, B.A., & Guillén, M.F. (2005). The worldwide diffusion of market-oriented infrastructure reform, 1977–1999. American Sociological Review, 70(6), 871-897.
Huo, B., Zhao, X., & Zhou, H. (2014). The effects of competitive environment on supply chain information sharing and performance: An empirical study in China. Production and Operations Management, 23(4) 552–569.
Jandhyala, S., & Phene, A. (2015). The role of intergovernmental organizations in knowledge transfer. Administrative Science Quarterly, 1–32.
Khorami, S., Raheli, H., Bayazidnejad, D. (2020). Identifying and categorizing factors affecting e-commerce boom for agricultural products with emphasis on agricultural sustainability. Journal of Agricultural Science and Sustainable Production, 30(3), 253-266 [In Persian].
Kshetri, N., & Dholakia, N. (2002). Determinants of the global diffusion of B2B e-commerce. Electronic Markets, 12(2), 120-129.
Lin, H., Li, R., Hou, Sh., & Li, W. (2021). Influencing factors and empowering mechanism ofparticipation in e-commerce: An empirical analysison poor households from Inner Mongolia, China. Alexandria Engineering Journal, 60, 95-105.
Macfarlane, D., Duncan, C., & Befecadu, J. (2003). Internet adoption and use of commerce strategies by agribusiness firms in Alabama. Conference of agricultural economics association, 1-5 feberuary, Mobile, Alabama. 1-17.
Mansor, N., & Abidin, A. (2010). The application of e-commerce among Malaysian small medium enterprises. European Journal of Scientific Research, 4(4), 591-605.
Mehregan, N., & Daliri, H. (2010). Application of Statata in statistics and econometrics. First Edition, Tehran, Noor Alam and Faculty of Economics [In Persian].
Meyer, J.W., Boli, J., Thomas, G.M., & Ramirez, F.Q. (1997). World society and the nation-state. American Journal of Sociology, 103(1), 144–181.
Nejati, M., & Akbarifard, H. (2018). Spillover effects of exportsinmanufacturing industries sector: The case of Iran. New economy and trad, 13(1), 141-166 [In Persian].
Neumayer, E., & Perkins, R. (2005). Uneven geographies of organizational practice: Explaining the cross-national transfer and diffusion of ISO 9000. Economic Geography, 81(3), 237–259.
Ocloo, C. E., Xuhua, H., Akaba, S., Shi, J., & Worwui-Brown, D. K. (2020). The determinant factors of business to business (B2B) E-commerce adoption in small-and medium-sized manufacturing enterprises. Journal of Global Information Technology Management, 23(3), 191-216.
Purohit M., & Purohit V. (2005). E-commerce and economic development. New Delhi: Publishing House of the Foundation for Public Economics and Policy Research,
Rahayu, R., & Day, J. (2015). Determinant factors of e-commerce adoption by SMEs in developing country: Evidence from Indonesia. World Conference on Technology, Innovation and Entrepreneurship, Procedia- Social and Behavioral Sciences, 195, 142–150.
Rangan, S., & Sengul, M. (2009). The influence of macro structure on the foreign market performance of transnational firms: The value of IGO connections, export dependence, and immigration links. Administrative Science Quarterly, 54(2), 229-267.
Walczuch, R., Braven, G., & Lundgren, H. (2000). Internet adoption barriers for small firms in the Netherlands. European Management Journal, 15(5), 561-572.
Wong, C.W., Lai, K.H., & Bernroider, E.W. (2015). The performance of contingencies of supply chain information integration: The roles of product and market complexity. International Journal of Production Economics, 165, 1-11.