اکبرلو، الناز؛ زینالی، مهدی؛ علینژاد ساروکلایی، مهدی و برادران حسن زاده، رسول (1400). بررسی رابطه بین خودشیفتگی مدیران و لحن خوشبینانه گزارشگری مالی: نقش تعدیلی مدیریت سود. مطالعات تجربی حسابداری مالی، 18(72)، 172-169.
بادآور نهندی، یونس و حشمت، نسا (1397). اثر ساز وکارهای حاکمیت شرکتی بر ارتباط بین توانایی مدیران و ایجاد ارزش برای سهامداران. حسابداری مدیریت، 1(38)، 108-93.
برجویی، آذر (1393). اطمینان بیش از حد مدیریت و سیاست تقسیم سود در شرکتهای پذیرتهشده در بورس اوراق بهادار تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد گروه حسابداری، شیراز، دانشگاه شیراز.
پله، مولود، ایزدی نیا، ناصر و امیری، هادی (1398). بررسی تأثیر لحن گزارشهای فعالیت هیئتمدیره بر عملکرد آتی شرکتها مبتنی بر دو دیدگاه علامتدهی و رفتار فرصتطلبانه مدیران. دو فصلنامه حسابداری ارزشی و رفتاری، 4(8)، 23-1.
پورکریم، محمد؛ جبارزادهکنگرلویی، سعید؛ بحریثالث، جمال و قلاوندی، حسن (1398). تأثیر حاکمیت شرکتی بر لحن گزارشگری مالی. دو فصلنامه حسابداری ارزشی و رفتاری، 8(4)، 69-33.
حساس یگانه، یحیی؛ حسنی القار، مسعود و مرفوع، محمد (1394). بیشاطمینانی مدیریت و حق الزحمه حسابرسی. بررسیهای حسابداری و حسابرسی. 3(22)، 384-363.
حیدری فراهانی، مهدیه؛ غیور، فرزاد و منصورفر، غلامرضا (1398). تأثیر سویههای رفتاری مدیریت بر درماندگی مالی. پژوهشهای حسابداری مالی، 11(3)، 134-117.
خواجوی، شکراله؛ دهقانی سعدی، علی اصغر و گرامی شیرازی، فرزاد (1395). تأثیر خودشیفتگی مدیران برمدیریت سود و عملکرد مالی. پیشرفتهای حسابداری، 2(8)، 149-123.
خوش طینت، محسن و نادی قمی، ولیالله (1388). چارچوب رابطه رفتار اطمینان بیش از حد سرمایه گذاران با بازده سهام. مطالعات تجربی حسابداری مالی، 7(25)، 86-53.
دیانتی دیلمی، زهرا (1397). روش تحقیق کیفی و کمی در حسابداری همراه با نرمافزارSPSS . تهران: انتشارات عدالت نوین.
رضایی، مریم؛ عبدلی، محمدرضا و ولیان، حسن (1399). نقش الیناسیون رفتاری در تقویت لحن خوشبینانه گزارشگری مالی بر اساس نظریه نشانه شناسی سمیولوژی. مطالعات رفتاری در مدیریت، 11(22)، 81-1.
رهنمای رودپشتی، فریدون؛ نیکومرام، هاشم و نونهال نهر، علیاکبر (1391). ارزیابی تأثیر رویکردهای قضاوتی و شناختی زبان در گزارشهای توضیحی حسابداری. بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 2(1)، 72-47.
زارع بهنمیری، محمدجواد؛ حیدری سورشجانی، زهرا و جودکی چگینی، زهرا (1398). قدرت مدیران و لحن اعلان سود با تأکید بر نقش نظارت هیئت مدیره. فصلنامه حسابداری مالی، 1(44)، 143-119.
سلیمانی امیری، غلامرضا و گروهای، پگاه (1396). بررسی اثر اطمینان بیش از حد مدیریت بر ریسک سیستماتیک و غیرسیستماتیک، پیشرفتهای حسابداری، 2(9)، 124-99.
نیکبخت، محمدرضا؛ دهقانیسعدی، علیاصغر و قوهستانی، سمانه (1396). بررسی اثرگذاری قابلیتهای مدیران بر اطمینان بیش از حد و نگرش در انتخاب راهبرد. مجله پیشرفتهای حسابداری، 9(2)، 178-151.
References
Akbarlou, E., Zeynali, M., Alinezhad Sarokolaei, M., & Baradaran Hassan Zadeh, R. (2022). Investigating the relationship between managers' narcissism and the optimistic tone of financial reporting: The adjusting role of earnings management. Empirical Studies in Financial Accounting, 18(72), 169-192 [In Persian].
Aktas, N., Louca, C., & Petmezas, H. (2017). CEO overconfidence and the value of corporate cash holdings. Available in: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id= 2692324.
Anderson, T.W., & Hsiao. C. (1982). Formulation and estimation of dynamic modes using panel data. Journal of Econometrics, 18(1), 47-82.
Ayuningtyas, E., & Harymawan, I. (2021). Negative tone and readability in management discussion and analysis reports: Impact on the cost of debt. Jurnal Manajemen Teori dan Terapan, 14(2), 129-146.
Badavar Nahandi, Y., & Heshmat, N. (2018). The impact of corporate governance’s mechanisms on the relationship of managerial ability and created shareholders value. Management Accounting, 1(38), 93-108 [In Persian].
Barjouyi, A. (2014). Excessive management confidence and dividend policy in companies listed on the Tehran Stock Exchange. Master Thesis, Shiraz University [In Persian].
Beyer, A., Cohen, D. A., Lys, T. Z., & Walther, B. R. (2010). The financial reporting environment: Review of the recent literature. Journal of accounting and economics, 50(2-3), 296-343.
Buchholz, F., Jaeschke, R., Lopatta, K., & Maas, K. (2018). The use of optimistic tone by narcissistic CEOs. Auditing & Accountability Journal, 31(2), 531-562.
Cronqvist, H. F., Makhija, A., & Yonker, S. (2012). Behavioral Consistency in Corporate Finance: CEO Personal and Corporate Leverage. Journal of Financial Economics, 103(1), 20-40.
Davis, A.K., & Tama-Sweet, I. (2012). Managers use of language across alternative disclosure outlets: Earnings press releases versus MD&A. Contemporary Accounting Research, 29(3), 804-837.
Deshmukh, S., Goel, A.M., & Howe, K.M. (2013). CEO Overconfidence and dividend policy. Working Paper, 1-22.
Dess, G.G., & Picken, J.C. (1999). Creating competitive (dis)advantage: Learning from Food Lion's freefall. Academy of Management Executive, 13(3), 97-111.
Dianati Deylami, Z. (2019). Qualitative and quantitative research methods in accounting with SPSS software. Tehran: Edalat Novin publication [In Persian].
Feldman, R., Govindaraj, S., Livnat, J., & Segal, B. (2010). Managements tone change: Ost earnings announcement drift and accruals. Review of Accounting Studies, 15(4), 915-953.
Fischer, P., & Verrecchia, R. (2004). Disclosure bias. Journal of Accounting and Economics, 38(1), 50-223.
Garcia, O., Beatriz, G., Cristina, S., & Guillamon, E. (2018). Optimistic disclosure tone and CEO career concerns. Available in: http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3160100.
Hackbarth, D. (2008). Managerial traits and capital structure decisions. Journal of Financial and Quantitative Analysis, 43(4), 843-–882.
Hambrick. D.C. (2007). Upper echelons theory: An update. Academy of Management Review, 32(2), 334-343.
Hasan, M.M. (2017). Managerial ability, annual report readability and disclosure tone (April 23, 2017). Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=2957135.
Hasas Yeganeh, Y., Hasani Algha, M., & Marfou, M. (2015). Managerial overconfidence and audit fees. Accounting and Auditing Review, 3(22), 363-384 [In Persian.
Haw, X., Teoh, S. H., & Zhang, Y. (2005). Tone management. Working paper, 7812, 1-33.
Henry, E., & Leone, A.J. (2016). Measuring qualitative information in capital markets research: Comparison of alternative methodologies to measure disclosure tone. The Accounting Review, 91(1), 153-178.
Heydary Farahany, M., Ghayour, F., & Mansourfar, Gh. (2019). The effect of management behavioral strains on financial distress. Journal of Financial Accounting Research, 11(3), 117-134 [In Persian].
Huang, X., Teoh, S., & Zhang, Y. (2014). Tone management. The Accounting Review, 89(3), 1083-1113.
Kang, T., Park, D.H., & Han, I. (2018). Beyond the numbers: The effect of 10-K tone on firms’ performance predictions using text analytics. Telematics and Informatics, 35(2), 370-381.
Khajavi, Sh., Dehghani Sa'di, A.A., & Gerami Shirazi, F. (2017). CEO narcissism impacts on earnings management and financial performance. The Journal of Accounting Advances, 2(8), 123-149, [In Persian].
Khoshtinat, M., & Nadi Gbomi, V. (2009). The framework of relation of investors overconfidence behavior with stock return. Empirical Studies in Financial Accounting, 7(25), 53-86 [In Persian].
Laverty, K.J. (1996). Economic short-termism the debate, the unresolved issues, and the implications for management practice and research. Academy of Management Review, 21(3), 825-860.
Lo, K., Ramos, F., & Rogo, R. (2017). Earnings management and annual report readability. Journal of Accounting and Economics, 63(1), 1-25.
Melloni, G., Stacchezzini, R., & Lai, A. (2016). The tone of business model disclosure: an impression management analysis of the integrated reports. Journal of Management & Governance, 20(2), 295-320.
Merrienboer, G. (2016). The impact of CEO overconfidence on managerial financial reporrting. Erasmus Universitieit Rotterdam
Nikbakht, M., Dehgani, A.A., & Gohestani, S. (2018). Investigating the effects of managerial ability on overconfidence and attitude of managers in choosing corporation’s strategy. Journal of Accounting Advances, 9(2), 151-178 [In Persian].
Pajuste, A., Poriete, E., & Novickis, R. (2020). Management reporting complexity and earnings management: Evidence from the Baltic markets. Baltic Journal of Management, 15(1), 47-69.
Peleh, M., Izadinia, N., & Amiri, H. (2020). The effect of tone in board's activity reports on future performance based on signaling and opportunistic approach. Iranian Journal of Behavioral & Valued Accounting, 4(8), 1-23 [In Persian].
Petroni, K.R. (1992). Optimistic reporting in the property-casualty insurance industry. Journal of Accounting and Economics, 15(4), 485-508.
Pourkarim, M., Jabbarzadeh Kangarlouei, S., Bahri Sales, J., & Galavandi, H. (2020). The impact of corporate governance on tone of financial reporting. Valued and Behavioral Accountings Achievements, 8(4), 33-62 [In Persian].
Rahnamay Roodposhti, F., Nikoomaram, H., & Nonahal Nahr, A.A. (2012). Evaluating the effects of language judgmental and cognitive approaches in accounting narratives. Accounting and Auditing Review, 2(1), 47-72 [In Persian].
Rezaei, M., Abdoli, M.R., & Valian, H. (2021). The role of behavioral elimination in enhancing the optimistic tone of financial reporting based on semiological theory of behavior. Behavioral Studies in Management, 11(22), 1-18 [In Persian].
Schrand, C.M., & Zechman, S.L.C. (2012). Executive overconfidence and the slippery slope to financial misreporting. Journal of Accounting and Economics, 53(1-2), 311–329.
Schranda, C.M., & Zechman, S.L.C. (2011). Executive overconfidence and the slippery slope to financial misreporting. Journal of Accounting and Economics, 53(1&2), 311-329.
Shafayat, H. (2019). CEO over confidence and tone of annual report. Master Thesis, Saskatoon: University of Saskatchewan.
Soleimany Amiri, Gh., & Gerveie, P. (2017). The impact of managerial overconfidence on systematic and unsystematic risk. The Journal of Accounting Advances, 2(9), 99-124 [In Persian].
Tan, H., Wang, E., & Zhou, B. (2014). When the use of positive language backfires: The joint effect on tone, readability, and investor sophistication on earnings judgment. Journal of Accounting Research, 52(1), 273-302.
Yuthas, K., Rogers, R., & Dillard, J.F. (2002). Communicative action and corporate annual reports. Journal of Business Ethics, 41(2), 141-157.
Zare Bahnamiri, M.J., Heidary Surshjani, Z., & Joudaki Chegeni, Z. (2020). CEO power and earnings announcement tone with emphasis on the role of board oversight. Quarterly Financial Accounting Journal, 11(44), 119-143 [In Persian].
Zhao, Q., & Ziebart, D. (2017). Consequences of CEO Overconfidence. Accounting and Finance Research, 6(2), 94-113.